Distriktet kan ge utbildningsbidrag till distriktets scouter och ledare.

Utbildningsbidrag/stipendium

Du kan ansöka om bidrag/stipendium till kurser och utbildningar från distriktet (gäller även Blå Hajk och Explorer Belt). Du ansöker genom att fylla i ansökningsblanketten här nedanför. Den går att fylla i digitalt vilket är det bästa- om du skriver ut den och fyller i – tänk på att skriva tydligt och läsbart för alla!

För att du ska kunna få bidrag MÅSTE ansökan vara distriktet tillhanda INNAN kursen/utbildningens start.
Skicka ansökan innan du åker till info@scoutihalland.se med kopia till kassor@scoutihalland.se. Om du inte kan maila så kan du skicka den med vanlig post – adressen står på blanketten.

När du har genomfört kursen/utbildningen skickar du in ditt kursintyg ihop med deltagarlista och kursinnehåll till samma adresser. Du kan inte få bidraget utbetalt innan dessa handlingar kommit in.

Du kan även söka bidrag från distriktet vid större nationella/internationella arrangemang som du vill delta på. Skicka din ansökan med motivering varför du ska få ta del av bidraget samt med kostnaden för arrangemanget. Viktigt att tänka på även här är att ansökan måste vara distriktet tillhanda innan arrangemangets start.

Ansökan om bidrag till World Scout Jamboree måste vara inskickad senast 2022-12-31. Bidragets storlek beror på antalet ansökningar och styrelsen måste därför ha ansökningarna tidigare.

Maila din ansökan till info@scoutihalland.se  med kopia till kassor@scoutihalland.se.

Ansökningsblankett

Ansökningsblankett Stipendium Hallands scoutdistrikt